En serviceaftale skaber tryghed
Det er fra myndighederne side besluttet, at køle- og klimaanlæg skal gennemgå et lovpligtigt eftersyn og service minimum en gang årligt for fejl eller ujævn drift. Det er virksomhedens ansvar at kunne dokumentere, at anlægget har gennemgået eftersyn og service. Lovgivningen er primært lavet for at beskytte medarbejdere i mod farligt arbejdsmiljø og generel driftsikkerhed.
Dit forsikringsselskab kræver, at du har en serviceaftale
Køle- og klimaanlæg til erhverv er oftest et vitalt element i den daglige drift og produktion. Skulle uheldet ske er det fordelagtigt at have tegnet en serviceaftale på forhånd, så er du sikker på at have hjælpen tæt på.
Køleanlæg kræver et årligt eftersyn og service for at vedligeholde den konsistente ydeevne som køleanlægget er født med fra producenten. Dette skal i langt de fleste tilfælde ske i samarbejde med et autoriseret kølefirma som Dansk Køl & Klima.
Forsikringsselskaber påkræver nu om dage, at virksomheden har tegnet en serviceaftale, så de er sikre på, at udstyret behandles – og gennemgås regelmæssigt. I de strengeste tilfælde har vi oplevet, at forsikringsselskabet undlader at udbetale forsikringssummen til kunden, hvis det viser sig, at der ingen serviceaftale er tegnet.